Twinkle | Digital Commerce

50.000 gegadigden op wachtlijst Picnic

2018-06-08
1024575
  • [nieuws]
  • 1:15

Op de wachtlijst van Picnic staan inmiddels 50.000 consumenten. Momenteel maken 150.000 huishoudens gebruik van de online boodschappendienst: een verdubbeling ten opzichte van een jaar geleden.

Die verdubbeling houdt de komende jaren waarschijnlijk nog wel aan, zegt mede-oprichter Michiel Muller tegen het AD. 'We proberen de wachttijd te beperken tot twee tot drie weken, maar dat lukt niet overal', aldus Muller. 'We hebben nu 475 bestelwagentjes; ik denk dat dat er wel 2000 worden.'

Muller werd onlangs benoemd tot meest innovatieve e-commerce professional van Nederland. Picnic zelf behoort tot de dertig snelstgroeiende tech-bedrijven in Europa: tussen 2015 en 2017 groeide de omzet met 4.777 procent. Voor dit jaar legt Picnic zichzelf een omzet van 250 miljoen euro ten doel, vertelde mede-oprichter Joris Beckers deze week op de Duitse Heureca Conference.

Op goede voet beginnen

Deze week startte Picnic in Den Bosch. 'Er staan meteen 4.700 mensen op de wachtlijst', zegt Muller. 'We kunnen iedereen meteen wel toelaten, maar dan kunnen we niet garanderen dat we de volgende dag bezorgen. Zo’n slechte ervaring willen we niet bieden.'

Ook in Breda, Tilburg en in de omgeving van Rotterdam rijden de elektrische wagentjes sinds kort rond. In april werd bekend dat de nummer 93 van de Twinkle100 inmiddels ook over de grens opereert, in de omgeving van Düsseldorf.

Lees ook:
- 'Picnic op koers voor 1 procent supermarktaandeel eind 2018' (04-01-'18)
- 'Muller: 'Onze eerste stap naar landelijk bereik' (15-08-'17)